fredag 18 mars 2011

Mysdag!

Nu vet jag att det är äckligt sent och jag ska upp 6 imorgon!
Sitter med blött hår och fryser nu så ska försöka få detta överstökat fort, men trots det så har jag mycket att skriva så håll i er!

Dagen började segt, jag försov mig och åkte sedan med Elin till Gpk.
Mockade, fodrade och gjorde allt tjosan till lunch.
Sedan red vi. Jag red Jon (igen) såklart!
Har börjar bli riktigt fin nu tack vare lilly ( ;) ). Han börjar få mer muskler och bli intresserad av bettet! Gick super bra, fick honom fin och smidig. Han kom loss ganska fort faktiskt! Gjorde lite minskade volter, serpentiner och sidvärtsrörelser.
Elin fick rida Fallendino och OJ! Vilken snygg häst han är!
Ha fick värsta snygga hingst nacken och satte under sig fint! Snygga skänkelvikningar fick de till också!
Vi hade en till praktikant med oss idag. Alexadra. Hon red Hatti. Det gick väl okej, men Hatti är ju som hon är! Hon ville inte lyssna på Alexandra (det kan nog bero på fler saker än att hon är tjurig!) Så Jag bytte häst med henne de sista tio minutrana så hon inte skulle lära sig massa dumheter.
Jag kände direkt att hon var lite "fläng" riden. Hon ville bara springa på. Men travade lite volter och gjorde några galoppfattningar så lossnade hon fint i bakbenen sedan, sådär lagom till vi skulle gå upp men så är det ju ibland.

Innan ridningen var jag in till Dusty, hon låg ner igen!
Så underbar är hon! Jag försökte gå in till Mis men hon bara kastade sig upp så fort jag öppnade dörren :/
Satte mig i alla fall där och gosade med henne. Satt där i kanske tio minuter och hon låg och stönade för hon tyckte det var skönt att bli kliad :)
Elin kom efter ett tag och frågade om hon kunde komma in. Så om hon smög försiktigt så kunde hon det :) Dusty vart lite misstänksam först men jag fortsatte klia henne så gick det bra.
Elin satt i ett hörn och tog lite kort, hon satt där och bara log "det här är äkta kärlek!" sa hon flera gånger. Jag vart så rörd så jag kunde börja gråta av glädje! Hon hade aldrig sett något liknande förrut irl! Lite kul! Vi båda satt och tok flinade. Älskade Pärlan min! Du är det vackraste jag har!




























Efter det så ville Elin gå in till Ponto för han låg ner, men ´han brukar få lite panik om man går inte till honom för snabbt. Så jag smög in och hälskade så kom hon efter så snusade han lite på oss. Har är ju så grymmarns social, men vi vågade inte riktigt sätta oss ner eftersom han lätt skulle kunna få panik och kasta sig upp. Men söt var han i alla fall!


















När praktiken var slut åkte jag in till stan och käkade med Mamma. Vi åt sushi :) Jag vet ni tycker det är äckligt, men det tycker inte jag!

Sen tog jag bussen tillbaka till gpk och ledde handikapp. Så där lagom roligt men jag får i alla fall rida sen :)

Sist var det hoppträning med Orlanda. Hon var hur mysig som hälst idag! Stod länge och väl med hennes huvud i famnen och pussade på henne i pannan och på mulen. Hon tyckte det var super mysigt!
Hoppningen gick supertycker jag. Hon har helt ändrat sin hoppteknik sen jag började träna med henne. Hon tar tag i hindrena mer, det märks väldigt tydligt!
Jag fick fram henne mer idag också, så fick jag ganska mycket hjälp av Anita med hur jag ska rida henne. Ha henne ställd och vara mjuk i handen och lite sånt. Hon är ju lite speciell den där hästen. Men fick bra kläm på det tillslut.
Ett litet snedsteg hade vi dock. Totalt mitt fel också och jag visste det direkt! Vi skulle hoppa en kombination medett räcke efter, så kom vi med ett halvt galoppsprång kvar till avsprånget så jag tänkte "Nu tar hon ett stort hopp!" Så för att undvika ett ryck i munnen så gav jag henne längre tygel. Men Tji fick jag för hon tänkte inte hoppa stort utan stannade istället :P Så jag flög om halsen på henne och han inte trycka upp mig förren hon gick iväg. Så det var bara att släppa och landa på marken :P Men jag måste erkänna, jag är duktig på det här att landa med båda armarna runt halsen på hästen! ;)
Efter det gick sista hoppet super bra och jag är verkligen skit nöjd!
Sen stod vi och pussades ett tag efteråt innan det var dags att säga god natt :)

















































Pappa hämtade mig så köpte vi lite cola m.m sen åkte vi hem.
Så nu sitter jag här, är asa trött efter en helt awesome dag med mysiga hästar och klockan är kvart i tolv! Lovely!
Jag kommer att sova i bilen imorgon!!!

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar