torsdag 10 mars 2011

3 träningar..

Idag hade jag hoppträning för Leif Hall. Gick jätte bra.
Hade Fissur och han är ju ganska skumpig men börjar iaf sitta bättre på honom nu!
Vart lite flaxigt ibörjam och hälen åkte upp mycket när vi satt ned. I lättridningen gick det desto bättre. Kände att jag hade honom framme vid bettet nästan hela tiden men jag kunde inte ta den sista kontakten eftersom det var så flaxigt. Lite jobbig känsla faktiskt.
När vi började hoppa gick det super bra. Bra bjudning, bra språng och bra vägar!
Bara vi som klarade en kombination + en oxer på rätt antal galoppsprång. Man blir ju lite stolt i alla fall!
Sist hoppade vi en bana, ca 90 låg den på. Gick också jätte bra. Han är väldigt rolig att hoppa faktiskt.
Mellan övningarna skrittade och travade vi runt på en volt, där jobbade jag lite med formen. Gick bra..mest för att jag ska lära mig. Kände att jag låste handen ibland så då funkade det inte, så mjuknade jag så funkade det. Bra sätt att lära sig på faktiskt!

Efter ridningen åkte jag till Moa så åkte vi till gymmet och gymmade i ca 1 och en haöv timme. Det var väldigt kul! Sen stannade jag och var med på hennes judo träning. De tvingade mig :P Men det var kul!
Slog i huvudet en gång så nu har jag grymt ont i huvudet och måste sova!
Från 11 innan ridningen till kvart över nio efter judon åt jag ingenting! Så när jag kom hem var jag redigt hungrig!

Nu ska jag sova..imorgon kommer Elin börja på praktiken och sen är det hoppträning på kvällen :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar