måndag 14 mars 2011

Dressyrpass..

Usch, vad jobbigt det var att vakna imorse!
Skolan gick sisådär bra, hade matte och engelska. Sen projekt hela dagen.
Imorgon har vi egetansvar för arbetet så jag kommer vara hemma hela dagen och plugga :P Skönt!

Efter skolan åkte jag hem och bytte kläder, fixade mat och sen åkte jag mot gpk.
Natta hde skrivit att jag skulle rida Hobbe, och så skulle vi vara inne.
De flesta antog att vi skulle hoppa, men Natta tyckte att vi skulle rida dressyr, och så vart det!
Gick jätte bra, han är väldigt mycket häst för en så liten ponny! Men han är ju super härlig. Väldigt mjuk och känslig. Och han har väldigt ärlig bjudning så det är mest det att hålla ihop honom som blir jobbigt. Det känndes som att jag had järn händer för mina armar fick lite kramp mot slutet. Frågade natta om det såg ut som att jag hade hårda händer, men hon tyckte jag red jätte mjukt och bra.
Kul att få lite beröm ibland :)
Vi gjorde lite sidvärtsrörelser och lite samlign. Inget försåvårt men åh, vilka snygga skänkelvikningar vi fick till!
Jag jobbade mest med att få Hobbisen samlad och sätta undersig, och det gjorde han jätte bra! Så grymt in nacke han har också!
Kändes bra hela ridpasset, längtar tills vi har hoppning så ska jag testa honom lite då. Han går ju inte mycket nu eftersom han bara tar vanarytare.

Han börjar övergå till ridskolehäst :( Lite små tjurig när man sätter på sadeln, snart komer han vara trasig både i sidorna och i munnen. Det dröjer inte länge nu! Så fruktansvärt!

På sista bilden ser ni vad som börjar hända med min mage xD


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar