torsdag 24 mars 2011

Jag vet att jag är lat!

Jag bloggar inte så mycket som jag borde..jag vet!
Men det blir så när bror beslagtar datorn och jag är så trött på kvällarna!
Jag har iaf fått blutsaft nu så jag blir pigg igen snart nog :)

Jag hade riddag på grs idag i alla fall.
Vi hade ridteori om dressyrtävling med Molly och "att visa häst vid hand" med Frida.
Sen hade vi dressyr lektion, jag fick en ny lite polle. Damelio.
Det gick bra, jag känner att jag har lärt mig ganska mycket och blivit redigt mycket bättre.
Frida tyckte att jag har lärt mig att ta för mig lite mer och förbättrat lite allt möjligt som de ville att jag skulle göra...så ett mvg är nog inte långt borta nu :D
Vi gjorde lite framdelsvändningar, volter och red utan stigbyglar ganska länge.
Fick han fint undersig i formen men tappade kontakten lite då och då eftersom han var lite studsig mellan åt. Men jag är nöjd för att vara första gången.
Efter ridningen övade vi att visa häst vid hand och ställa upp i öppenform, men det tyckte inte Damelito var så roligt så han knuffade mig i magen och bröstet hela tiden och slog omkull mig så jag tappade balansen. Oförskämnda häst! Men han var iaf mysig att rida!






































































Efter jag slutat så åkte jag in till stan med Elin och Julia, sen vidare till gpk.
Träffade Lilly där och var med henne när hon red Bartje. Han såg riktigt fin ut, hade fin frammåt bjudning och konentrerade sig. Duktig kille! Busade inte heller.
Och imorgon är det en heldag på gpk.


*praktik
*rida
*leda nybörjare
*gå ner på nybörjare forts.
*leda handikapp
*hoppträna

Jag tror att jag kommer vara ganska trött på fredag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar