onsdag 3 augusti 2011

Tredjelägerdagen!

Jag orkade knappt gå upp idag efter igår..helt slut + min syster snarkade halva natten så det gick inte att sova.
Men upp kom jag tillslut, fick som plåster på såren skjuts till gpk av mamma :)
Tackartackar!

Väldär hjälpte jag till på nybörjarlägrena igen.
Ingen grät idag, tack och lov!
Men jag hade inte någon middag med mig så jag var riktigt hungrig efter sista lägret!

Skulle rida Jon igen..ville ha sporrar på honom egentlien efter igår, men struntade i det :P
Dock var bromsoljan kvar och mitt tålamod var inte det bästa så vart lite irriterad men försökte iaf.
Fick låna Moas dressyrpisk igen så gick det lite bättre för då fattade han att jag menade allvar, bara av att hålla i den :P
Men han gick i en ganska bra form idag, mot slutet fick han gå och bära sig själv lite och då sänkte han verkligen och jobbade ordentligt, så jag vart nöjd.
Kunde ju galoppera idag också och då lostnade han riktigt!
Kändes ganska bra ändå, fick dock lite dåligt samvete när jag skulle borsta honom för han ville inte flytta på sig så jag vart arg och knuffade på honom tills han stod på andra sidan boxen. men sedan såg han så ledsen ut så jag var tvungen att krama och klappa på honom så fick han en puss innan han gick så såg han gladare ut.
Haha..ja, jag är ganska blödig :P

Direkt efteråt började jag göra i ordning Dusty för dressyrpass. Funderade på att fläta manen men hann inte det :P
Testade dock att använda sporrar idag.
Vi skrittade först ut och värmde upp i skogen och redan där märkte jag skillnad.
Hon gick på bra frammåt och bjöd mot bettet.
När vi började rida i ridhuset så hade jag faktiskt en jätte bra känsla.
Hon gick och doppade hela tiden och vissa stunder gick hon ett tag, men jag fick aldrig till något stöd, vilket irriterade mig!
Men första timmen gick hon bra ändå och jag kände att hennes bakben kom igång mycket fortare men hjälp av sporrarna och dem behövde jag ändå inte använda så jätte mycket alls!
Sedan tog vi en lite längre paus och nästa timme börjad hon bli trött och gick och spjärnade emot och ville inte alls jobba något mer.
Anar träningsverk och att hon var lite mör.
Det var ju så varmt där också alla hästar var genomblöta så inte så konstigt.
Så när vi skulle träna galopp så var hon inte alls med på att jobba mellan utan var framtung och hård.
Men det var aldeles för ångt pass för att hästarna skulle orka så vi bröt mitt i övningen och skrittade av dem.
Lyckat pass i alla fall och imorgon ska vi hoppa :)




















Hoppas ni gillade att läsa mina ridpass genomgående!
Lämna hemskt gärna en kommentar om det är något annat ni vill att jag ska skriva om eller hur jag ska lägga upp de!
Jag dör över att jag inte har en kamera att visa nya bilder från men det har jag ju inte just nu :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar