måndag 1 augusti 2011

Första lägerdagen avklarad :)

Var till Vårvik med mamma en snabbis innan jag åkte till gpk.
Super skönt i vattnet och jag somnade i solen :)
Härligt!

När jag kom hem så hittade inte jag min ridtröja så jag fick ta en annan och bara det gjorde mig på dåligt humör :P
Sedan krånglade min sko osv så när jag kom till gpk var jag sådär lagom irriterad :P
Vart iaf på betydligt bättre humör när jag fick börja pysslaom Dusty :)
Hon blev dock lite små sur på mig för att jag borstade istället för att klia henne -.-'
Men det var mysigt iaf!
Skulle försöka rycka manen på henne men dröm att jag fick..istället ruskade hon på huvudet som en hund :P
Jaja, får fixa det på något annat sätt!
Jag hade en bra känsla innan passet och ibörjan, men jag fick aldrig till den dära härliga känslan som jag fick igår.
Allt gick lixom inte ihop, så jag fick en irriterad känsla från det också.
Så när vi hade ridit en timme ungefär så fick vi en paus, sedan skulle vi jobba en timme till! :O
Mot slutet var hon kanska trött i nacken och hade mjölksyra så hon var inte sammarbetsvillig den sista halvtimmen.
Så vi körde ett ganska hårt dressyrpass i två timmar!
Både hästar och människor var rejält trötta efteråt!

Jag hade en lite smått irriterad och missnöjd känsla efter passet.
Sa det också till Jossan och hon på minde mig om att hästarna precis kommit hem från bete och inte direkt är uppbyggda för ett två timmar långt dressyrpass direkt.
Det lättade ju lite och när jag tänkte mer på det så var ju allt inte helt misslyckat :P
Men hoppas på en bättre känsla i ridningen imorogn!

Åkte direkt med mamma och övningskörde efter lägret :)
Tycker jag var kanska duktig bortsätt från den lilla detaljen att jag glömde bältet!!!!
Hahaha, men ska försöka komma ihåg det nästa gång!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar