torsdag 4 augusti 2011

Fjärde och sistalägerdagen!

Jag var riktigt trött imorse kan jag lova!
Jag försovmig en timme så fick fixa mig på en halvtimme men var framme på gpk samma tid som vanligt i alla fall :P

Ledde nybörjarna som vanligt, gick 2,5 timmar i ridhuset. Jag hade riktigt ont i fötterna efteråt kan jag lova!
Inga barn som gröt idag i alla fall!
Måste bara berätta om en kille som heter simon på förstalägret.
Idag var tredjegången han red i hela sitt liv och han är jätteduktig. Kan trava själv och igår travade han bommar.
Väldigt imponerad faktiskt!

Fick rida igen vid fyra.
Moa kunde inte rida så jag fick ta över Alfons.
Han och jag är inte direkt bästa vänner så var lite orolig ibörjan.
Men det gick faktiskt riktigt bra.
Han var lite svårare i vänstervarn men han gick ändå ganska stadigt på tygeln när jag väl orkade tryckapå med mina skänklar :P
Jag tror Moa vart lite "avundsjuk" för hon satt på läktaren och sa hur jag skulle rida och kommenterade. Vet inte om hon tänkte på det eller inte men hon förnekar att hon var avis :P
Men det är så jag tror iaf ;)
Men som sagt, jag och Alfons drar inte jämt så ofta så idag var en "bra" dag för oss :P
Bara ett bocksprång och han drog aldrig iväg (Y)!

Sedan var jag så trött och varm så jag visste inte vad jag skulle göra!
Satte mig på golvet i stallet och pratade med Agnes och Matilda.
Sen skulle vi ner och bygga hinder på banan.

När jag skulle börja borsta Dusty så hade hon vilat sig och var full i spån så det tog ca 15 minuter att borsta ut svansen bara o.O
Lite jobbigt kanske!
Men hon vart väldigt fin och blank ändå :)
Så red vi fram inne för det var göör hett ute! fast det var det inne också :P
Men det gick faktiskt bra, hon vart väldigt mjuk och degig så det kändes riktigt bra. Och hon bytte helt och hållet färg från rödbrun till mörkbrun :P
Så gick vi ut och skulle börja hoppa. Ganska låga hinder ibörjan.
En böjdlinje och lite svängar. En trippelbarr hoppade vi också.
Hon kändes ganska bra frammåt men det kändes att hon inte var riktig van än. Jag var tvungen att stötta väldigt mycket för att hon skulle våga.
Sedan skulle vi hoppa en bana.
En liteböjdlinje, sväng oxer, sväng räcke, sväng och en böjdlinje, sväng trippel, storsväng räcke.
Men kan säga att det var riktigt jobbiga svängar så det krävdes mycket för att komma runt bra.
Började på ca 60-70 höjd och det gick väl sådär.
Första halvan gick bra, sedan tappade jag lite så hon vågade inte hoppa utan mig så hon hoppade inte :P
Tog om det och så rullade det på fram till trippeln. Den himla trippeln som hon var så himla försiktig på sist vi hoppade den. Så gjorde hon något konstigt skutt där så det vart helt i "hej kom och hjälp mig".
Tog om det och hon gjorde ett litet grodhopp över men vi kom ut ur banan iaf :P
Kändes inte på topp direkt :P

Sedan var det sista banan med lite höjder.
Jag var sist i ledet så stod jag med Elin och Martina och väntade. Elin var lite nervös för hon skulle hoppa lite högre höjder med Kalle så det smittade av sig på mig och martina.
Och det var inte så små hinder så det var förståeligt!
Så till sist var det min tur, tog något varv i galopp för att se så jag inte var så nervös haha..elin smittade verkligen av sig :P
Men banan gick faktiskt riktigt bra!
Bara föstahindret låg på ca 1.05 och så låg resten mellan 1.00-1.10.
Till och med trippelbarren gick super nu, det var ett riktigt fint hopp kan jag säga!
När vi kom till det sista så hade vi en bra galopp så när det var ett halvt språng kvar tänkte jag: "Nu hoppar hon stort!" så jag släppte fram henne.
Men icke..hon stannade istället en tvärnit så hon skallade mig :P
Men det gick bra, så testade igen och WOW vilket avslut!
Helt awesome! Hindret låg på 1.10 så det kändes riktigt bra att ha hoppat en bana på lite högre höjd för att känna lite :)
Och tänk då att detta var första riktga hopplektionen sedan bete :P
I tisdags var det ju bara gymnastikhoppning :P
Men ja, det dära bra känslan är tillbaka iaf :)

Älskar min Pärla så otroligt mycket!!!!



















kan ju berätta att roligt nog så är min rygg paj nu. Efter hoppningen kändes den inte bra så jag fick sitta ner och kratsahovarna :P
Och när jag kom hem så sträckte jag upp den igen när jag nös så jag skrek rakt ut. Inte kul, kan knappt resa mig nu :(
Inte roligt!
Men hoppas bara att den blir bättre nu när jag inte ska vara i stallet på ett tag, annars så får jag åka till sjukan och kolla upp det...vill inte!!!
Nu ska jag nannasängen!
Natti!<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar