söndag 21 augusti 2011

Internetmobbing!

Har du någonsin fått en kommentar liknande:
"Du är dum i huvudet!"
"Du borde dö!"
"Är du helt j***a korkad!"
Eller liknande?

Det kallas för mobbing. Och mobbing är olagligt och väldigt farligt!
Enligt mig är misshandel en lindrigare faktor än mobbing.
Bara ett fult utropat ord kan förstöra en människas hela liv!
Därför är jag så trött på internet och alla fega människor som skriver massor med skit här om andra och sedan gömmer sig bakom en datorskärm.
För det första är det väldigt fegt om man inte vågar stå för det senare.
Och för det andra är det olagligt och gör jätte stor skada i andras liv!

Att bli trakasserad genom internet är ngot jag inte vill bli utsatt för eller se någon annan bli utsatt.
Om saken skulle gälla mig skulle jag blocka personen i fråga (om det var möjligt) och anmäla!

Jag hoppas verkligen att folk kan lära sig och vara trevliga mot varann.
Om man inte har något bra att säga, säg ingenting.
För om man inte gillar någon tex, farför slösa sin tid!
Ellerhur!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar