söndag 14 augusti 2011

Min älskade Pärla!

Tävlingen gick verkligen superbra!
Vi slutade på 5:e plats med 0.9 sek differenstid.
Totalt hamnade vi som 8 i hela meetinget :)
Inte illa!

Elina hoppade henne en runda i 80, fick ett stopp.
Dusty verkade tittig och inte helt med på noterna på något vis.
På framridningen sedan var hon bra i galoppen, svarade fint på ökningarna osv.
Men när vi hoppade kände jag att hennes krafter var ganska slut!
Hoppade bara räcke. Första rev hon, andra kröp hon ihop innan och tog ett grodhopp över. Hon orkade inte alls!
Sänkte till 80 och där gjorde hon lika grod hopp. Tog det igen direkt och då kom hon super fint så där var jag nöjd.

Var lite orolig över om hon verkligen skulle orka två rundor.
Vi tävlade alltså på differenstid. Man ska göra två felfria rundor på så lika tid som möjligt.
Sen så vart det inte bättre av att de tog in titthinder i min klass när hon redan var tittig :P
Så när jag gick in så var min drivning på topp och plutthästen gav mig verkligen allt hon hade och var så duktig!
Det var ett hinder med röda lådor under som hon tittade till på men i övrigt hoppade hon allt utan att blinka, vatten matta, grind, allt!
Jag har nog aldrig varit så stolt över min Pärla!
Så när vi kommit runt båda rundorna och skulle gå ut så bara kände jag i hela hästen att soppan var slut!

Stannade kvar till pris utdelning. Hon är verkligen bäst flickan!
Måste bara tillägga att knopparna som jag gjorde idag var grymt snygga på henne!
Just sayin!

Tack snälla Johanna som har tagit de tre första korten :)








1 kommentar:

  1. bra kämpat, och jättefina bilder!:)

    sv: haha, det är hemskt!

    SvaraRadera