tisdag 2 augusti 2011

Andra lägerdagen!

Gårdagen började med att jag hjälpte till på nybörjar läger från 8 till 4.
Gick ca 2,5h i ridhuset.
Ledde tre olika barn och ALLA grät minst en gång! :O
Började nästan gråta själv av frusteration :P
Men det gick bra tillslut!

Skulle rida efter det, få igång Jon litegrann.
Han hade fått bromsolja i motorn och tog inte för sig något!
Red med dresyrpisk och var tvungen att på minna honom hela tiden att han var tvungen att gå frammåt!
Men var ändå nöjd med att jag hade kvar tålamod till det och inte ballade ur med mina skänklar :P
Lite stolt ändå, haha xD
Han fick ju gå lite öppen såklart vi skulle inte galoppera häller så det var bara igångridning.

Sedan var det dags för markarbete och gymnastik hoppning med Dusty.
Fick tillbaka en bättre känsla än den igår, men det var inte helt ok. Jag förstår inte vart det ligger :/
Men passet gick bra iaf. Fick till en grymt hopp på sista linjen (hindret låg kanske på 1 m) men sedan backade hon av sig mot sista, hon blir så himla försiktig nu när hon inte har hoppat på länge.
Shit, första gången jag hoppar med henne sedan bete!
Då måste jag nog tänka om lite, insåg det inte förren nu :P
Men hon var jätteduktig!
I övrigt så tränade vi lite galopp över monnar och en studsserie.

Det var lite kul att både Jossan och Petra var med och hoppade också :)

Tog han om Pärlan efteråt, svampade av henne och borstade.
Kliade henne under käken så la hon hela sitt tunga huvud på min axel. Kan säga att mina knän svajade för hon slappnade av med hela hennes tyngd på mig, men det var mysigt ändå!
Min söta!

1 kommentar: