måndag 29 augusti 2011

Ridning!

Åkte direkt från skolan till stallet idag!
Köpte en macka på ica så jag skulle få äta något!
Hade hästskötarkurs. Kan ni tänka er vad ungarna är duktiga!
De klarar nästan allt själva och det är andra gången på kursen! :O

Gick sen och hjälpte till med lite hästar i stallet.
Ställde mig sedan ett tag med Dusty och vilken mysig stund vi fick!
Hon stod helt stilla och tittade ut genom fönstret och bara var där med mig.
Kändes så skönt att kunna lägga huvudet mot hennes ganash och smeka hennes hals och hon bara stod och slappnade av.
Mysigt värre!

Sen var det ju dags för ridning.
Sits och balansträning med Orlanda.

Uppvärmningen gick ganska bra, hon hade blivit riden innan och tjejen sa att Orlanda hade varit pigg och busig, så jag hoppades lite på det.
Men hon var inte så pigg. Lagom frammåt bara.
Fick driva lite i traven för att formen skulle gå igenom helt, men orkade inte hela tiden så hon gick lite öppen mellan varven.
I galoppen var hon först lite känslig och jag fick knappt ta i tygeln för då saktade hon av, dock behöver hon mycket stöd för att kunna galoppera på i balans så det är på håret att man överskrider gränsen.
Fick kämpa i högervarv men vänster var mycekt bättre. Där tog hon för sig mer (och jag var säkrare på tyglarna).

Skulle sedan hoppa en serie på fem små hinder.
Gick bra. Hon tog för sig riktigt och var jätteduktig.
Hennes hoppteknik alltså, den har förbättrats nått så grymt sedan i vintras när jag började träna henne!
Men så kom vi bakom Fallendino en gång och han plöjde genom bommarna som om de var plockepinn och Orlanda vågade inte hoppa flygande hinder så hon kastar sig åt sidan,
Jag som då står upp och inte alls är beredd flyger ofc fram på halsen, hon bockar ett litet språng och jag landar på backen på knäna.







Vred knät lite så det gjorde ont, men det erkänner jag inte på plats. Jag skulle seriöst bryta foten och rida igen ändå bara för att visa mig stark :P
Men sån är jag!
Fattar bara inte hur jag kan lyckas ramla av varje gång jag rider henne..de 4 senaste gångerna har jag landat på backen..inte klokt!
Men satt iaf upp igen och tog allt igen och sedan från andra hållet och hon tog verkligen i då och var superduktig.
Måste bara tillägga att hon är så himla fin i hårremmen! :)
























Så nu är jag hemma och har fått i mig lite mat!
Dags för duschen sedan har jag sovmorgon till halv tolv imorgon..lagom chill! :D

Nu tycker jag ni ska kommentera lite ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar