måndag 22 augusti 2011

Sitsträning!

Hästskötar kursen gick bra! Inga övriga kommentarer där :P

Hade sitsträning på Pärlan idag :)

Vi skulle koncentrera oss på att sitta mitt i sadeln och hålla en bra lodrat sits.
Red utan stigbyglar en del för att få lite längre ben och tränade på lättridning utan att belasta hästen i onödan.
Fick till allt ganska bra till slut.
Vi vart tillsagda att inte tänka på hästens form utan bara på oss själva, dock är det lite svårt tycker jag. Jag vill gärna ha en häst som går rätt även om det tar lite tid med Dusty.
Ibörjan kändes hon stark och ville inte ge efter på något vis. Som om hon hade blivit hållen hårt timmen innan och gått med högt huvud, sänkt rygg och bara sprungit på.
Men försökte verkligen komma åt henne lite, få henne att sänka sig och lite så, gick tillslut.
Jag var dock lite dimmig idag, föll fram lite då och då när vi kom i oblanas med varann, en jobbig känsla.
Men mellan varven så kändes det riktigt bra.
Vissa grejer satt kanon och andra fick vi jobba mer på, mest jobb idag.
Jag hade så delad koncentration först på henne sedan på mig, fram och tillbaka :P

Relativt nöjd med passet ändå, fick bra kritik om min sits :)
All träning i skolan har gjort resultat, bara min dumma rygg som är svag just nu och mina knän ibland :P

Känner mig verkligen jätte trött så texten är lite rörig.

Dags att sova nu!
Ska fortsätta läsa min Twilight också :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar