tisdag 9 augusti 2011

Dressyr träning = Super!

Sov hos Moa igår natt.
Gick ju bra, vi kollade på trassel och hade mysigt :)

Imorse åkte vi ut till gpk tidigt, stannade på coop och köpte morötter.
Kom nämligen på mitt i natten ungefär att jag måste rycka Dustys man :/ Och det är inte det lättaste kan jag berätta!
Det finns två stycken tidigare som ha kunnat göra det, Mikaela och Lotta. Inga andra har hon låtit röra hennes man. Jag har kunnat sisådär 3 ryck innan hon sägerifrån.
Mot Jossan är hon en mara och trycker in henne i väggen osv.
Så ja, jag var lite orolig!

Väl där så tog jag in Orlanda från hagen och sedan tog jag in Dusty från hovslagaren :) Upptäckte två blödande sår under käken, ett stort på höger bog och ett lite mindre på vänster bog. Hittade senare två på insidan av hennes lår.

Sen tog jag ut henne i gången, och försökte rycka. Det gick ganska bra, fick typ dra i manen först så hon inte skulle vara så känslig men fick inte så mycket man ändå. Ca två nävar på 30 minuter :P
Sedan kom Elina och skulle rida, tsm med Moa, Lilly och Mathilda.
Tittade på dem.
Sedan skulle jag fortsätta med Dustys man. Tog uttunnings kammen denna gång och otroligt nog stod hon stilla och jätte snällt! Ända tills jag kom till manken, där är hon så känslig så hon försökte komma undan men tryckte in mig i vattenkoppen samtidigt :P Inte så bra!
Men manen blev grymt bra och en stor tyngd släppte från mitt hjärta. Hahaha!
Känns ju bra ändå att man kan fixa till manen, att vara utvald liksom :P

Sen åt jag och moa lunch innan vi skulle träna.

Borstade Dusty och fixade allt på henne. Red henne med sporrar idag för det gick så bra förra veckan, pratade med Jossan också och hon tyckte att hon gick bättre då för hennes bak kom igång mycket bättre.
Och ja, det gick jätte bra! Vi red mycket på trimvolten och lite ökning och minskning.
Sen skulle vi ända rätt upp och fatta galopp vidM eller H och det fixade vi super bra! Varje fattning satt perfekt! Fick mycket beröm för dem och kände att jag hade ett mycket bättre stöd på yttertygeln idag också.
Efter så kom Jossan fram till mig och gav beröm för att hon var så fin idag, känndes jätte kul!
Mitt mål med ridningen idag var att rida henne i en bra form, men när jag pratade med Jossan sa hon att det är viktigst att få igång baken sedan kommer böjningen av sig själv men det är inte den som är viktig.
Alltså var hon väldigt öppen idag men fick en mycket bättre bjudning och drivning och hon lyssnade superbra också!
Så ja, jag är helt enkelt riktigt nöjd!

Men dagens bästa var ändå att jag kunde fixa manen! Ingen kan förneka att det var helt awesome!
























Dags för popcorn nu och lite vila innan hoppträningen morgon! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar