onsdag 10 augusti 2011

T- som i toppen!

Hade hoppträning idag.
Gick faktiskt jätte bra!

Kände direkt när vi började att hon skulle behöva ganska mycket ridning! Så fick rida med starka ben hela passet och hålla koll på vart jag hade mina händer och att tyglarna var sträckta.
Fick jobba med att få igenom ställning och böjning ordentligt också!

Började med lite uppvärmning över bommar och skänkelvikning. Sedan skulle vi galoppera på volt med små galoppsprång. Det gick faktiskt jätte bra, fick en jätte fin och jämn galopp.
Hoppade sedan lite linjer och där missade jag med mina ytter hjälper en gång så hon gled ut på sidan. Det känndes inte okej så höll koll på mina ytterhjälper extra noga efteråt!

Sist hoppade vi en bana. Samma som på lägret fast utan trippelbarr och ett räcke.
Och ja, det gik sååå mycket bättre än sist!
Kände att jag hade riktig koll på henne och vi fick riktigt fina språng, ett grodhopp klämdes dock in på en oxer, men det var förlåtligt!
Kändes grymt bra iaf och Anita tyckte också att det såg bra ut så nu är jag riktigt taggad inför söndagens tävling!!!




















Tidigare idag slipade jag fler väggar i mitt rum, det är jobbigare än man tror!
Ska fortsätta senare :P
Imorgon ska jag åka ut och skritta lite hästar..Dusty vet jag åste skrittas och sedan om Moa inte kommer så skulle jag skritta Diva..får se hur det blir.

Nu ska jag kolla på High School Musical för så cool är jag!!!!
:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar