fredag 26 augusti 2011

Annorlunda hoppträning..

Åkte till stallet. Handikapp kurs först och sedan gick jag med Moa ut och fotade växter :P Snart klar med uppgiften!
Sen var det dags för hoppning. Började borsta Dusty sedan hör Moa från Dustys box; SABLAR!
Då såg jag alltså att hennes vänstrabak sko var lös så det gick inte att rida.
Borstade klart iaf och fick ta en akuthäst = Fallendino.
Han hade gått timmen innan så han var redo.

Började jobba honom direkt och han gick riktigt fint!
Anita ville se mig jobba på volt ensam och se lite hur jag red honom. Han är ju inte som Dusty så jag fick jobba på känsla och det fungerade riktigt bra. På honom känner man när man gör rätt för då släpper han efter och det är en så grymt härlig känsla.
Kändes också bra att kunna visa Anita att jag kan rida hästen i en stadig form. Dusty är ju lite svårare att få till så hon ser ju inte riktigt allt jag kan..eller hur man ska säga :P

Började iaf hopa ett hinder i trav och sedan en linje. Fick ta om linjen flera gånger och jobba på galoppen, han har ju så stor och (för mig) svår att ändra på galopp. Men ja..till sist blev det bra.
Efter det hoppade vi en liten bana på fem hinder.
Första rundan gick sisådär. Var lite trött och på sista hindret bara släppte jag allt, orkade inte rida igenom :P
Men sedan skulle jag ta den igen och då gick det faktiskt bra. En sväng och linje gick uber bra. Så jag är nöjd..känns ju inte fel att ha hoppat en annan häst än Dusty för ovanlighetens skull :P

Fodrade och fixade i stallet innan vi åkte hem iaf.
Så nu har vi haft fredagsmys här hemma och kollar på lite film :)

Lite bilder från stallet :)




















Moa & Alfons



















Moa & Diva



















Hägra



















Jag & Dusty




















Jag leker med Diva


















Dags att sova snart :)
Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar