torsdag 28 juli 2011

Yesterday!

Igår var det faktiskt en helt perfekt sommardag!

Började att måla på morgonen och åkte sedan till gpk.
Lilly medelade att Jossan satt mig att rida hem Dusty från betet :)
Vart jätte glad, det var ju så lääänge sedan!
Hon kom snällt också och var inte så tjock som jag trodde!
Så när vi stod där och väntade på att alla hästar skulle bli infångade (vilket var helt omöjligt eftersom Kalle vägrade att bli tagen och rusade runt hagen som en tok) så kom Anita för bi och kollade på oss.

- Äntligen, va?! sa hon.
Jaaaa, verkligen! Så som jag längtat!

Fick iaf på sadeln utan för mycket problem från den tjocka magen (hon kunde ha samma hål spända på sadeljorden som innan betet (Y)) så var vi iväg.
Det första som hände var att hon haltade som en trebent. Tappsko på vänster bak, stackaren. Så hon var lite ömfotat tills vi kom in på bättre underlag.
Hela ritten var helt underbar och hon skötte sig perfekt, vart inte rädd för något och verkade nöjd med att komma hem ändå.
Hon vart väldigt nyfiken på gnäggandehundar och springandetygbollar (minishettisar och hästartäckta med täcken :P) men det var inget farligt iaf!
Ponto gick dock och skrek hela vägen hem :P
När vi kom fram till pk så hade Moa satt på vattnet på ridbana -.-'
En slang var inte kopplad så den flög runt och sprutade vatten som en döendeorm, vissa av hästarna vart jätte rädda och splash stegrade sig. Men Pärlan tittade till men var i övrigt helt lugn :) Stolt!
Så skönt att kunna leda in henne i stallet sedan och att hon var tillbaka!
Vi fick skriva upp oss på listor också om när vi skulle rida igång.
Torsdag och Söndag blir det för mig :)

Efter..nu hoppar vi till resten av dagen. Tar det snabbt!
Jag och Moa åkte till hemlingby och badade, sedan till Sommarkväll.
Linda Bengtsing :P På något sätt gillar jag henne live o.O
Sedan sov Moa hos mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar