söndag 31 juli 2011

Nöjd med ridpasset!

Red igång Dusty lite idag.
Åkte ut till gpk vid 1 och träffade Moa och Lilly.
Mamma ville att jag skulle vara hemma runt två tre iden för då skulle vi få gäster, men så blev det inte.
Kom hem runt fyra ist :P

Rid passet gick iaf bra.
Dusty var ganska frammåt men det märktes mest att hon var sammarbetsvillig om än inte full i konditionen än.
Det gick bra med formen iaf, hon gick lite öppen i formen och jag höll henne ganska låg. Vi skulle ju inte jobba hårt utan bara jogga igång och känna lite på dem, men jag tycker det gick riktigt bra.
I galoppen ställde jag inte nå större krav utan höll ihop henne lite och längde lite men inget speciellt.
Det var riktigt varmt på banan och hon svettades ganska bra och slemmade som om hon hade slickat i en marängvisp :P
Men det är ju bra iaf!
Hade lite roligt åt att jag och moa låg på samma volt fast i olika varv xP
Fast det funkade riktigt bra, men det kändes bara så roligt när man tänkte på det :)

Kom på mig själv med att ha bättre balans i hela kroppen, hand-säte-skänkel.
Också att jag kunde vara mjukare i handen samtidigt som jag håller emot lite, det har jag fått kämpa med lite grann, att hitta båda knapparna, men idag funkade det faktiskt.
Det var mycket som fungerade bra, hoppas det fortsätter hela veckan!
Kommer bli så otroligt roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar