onsdag 6 juli 2011

Ny upplevelse!

Åkte till jobbet med inga förväntningar alls än en lång varm dag vid glassen.
Men direkt jag hoppade i bilden så började jag och Anna-Karin prata hästar, så sa hon att vi skulle rida nu på morgonen :)
Kul, jag började tro att vi inte skulle hinna ever :P
Men fick låna stallkläder av henne så gick vi ut till hästarna :)
Skulle då efter mycket velande rida Fire, en mycket fin svettfux hingst som är 18 år :)
Visste inte riktigt hur min fot skulle reagera av att vara i stigbygeln, men det gick bra ändå.
Lite jobbigt att sitta upp och av bara :/
Ibörjan var jag lite förvirrad av alla hjälper (red ju western), lite mera tänk än handlig typ :P
Men tillslut satt det ganska bra i skritten. I traven hade vi mycket mera flyt, men Fire gjorde det inte riktigt lätt för mig :P
Men kunde iaf svänga riktigt bra, och hon tyckte att mina galoppfatningar var jätte fina. Det svåra var att hålla galoppen, tappade lite flyt då.
Vi hoppade lite också, ett kryss på ca 50 cm, men det tyckte pållen var riktigt roligt!
Red ju med riktigt westernträns, sådant med delade tyglar, jag vart riktigt förvirrad när jag skulle ändra längden på dem så längde när jag skulle korta och woop så låg den ena på marken..haha...lite pinsamt :P
Men kul var det, lärde mig lite nytt osv :)
Ska ta med kameran och visa bild på honom, han är riktigt fin och maffig!

Jobbet gick bra sedan och fick mycket kunder :)
Vart hämtad så åkte jag ner till sommarkväll med mamma, pappa, kompis till mamma och hennes dotter kompis till mig :)
Lite smått jobbigt att gå där med foten, skulle ha tagit med mig kryckor!
När vi kom hem käkade vi lite glass :)

Nu ska jag värma en bit pizza, har inte ätit så mycket :/
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar