fredag 22 juli 2011

Mysdag!

Åkte till Frida A idag :) Finally! Vi har ju inte setts sedan vi slutade skolan!
Och vi hade riktigt roligt kan jag säga!

Det första vi gjorde var att ta en tur i skogen på hennes ponny Fabbe och en travare vid namn Neo :) Jag red Neo :P
Det småregnade lite, men det gjorde inte så mycket.
Vi red förbi lite hus och så tills vi kom till ärk, seriöst den hästen är en fegis. Kollade och skvitte till för mindsta lilla :P Haha..vilken tönt!
Men så fort vi nådde skogen var han hur mysig som hälst. Dock väldigt lång och lite skumpig :P
Kände mig verkligen som en studsbol innan jag hittade takten xP
Vi red ner til rullsand och tänkte doppa hovarna, men icke sa hästarna för det var vågor så då vågade de inte gå nära.
Tänkte då skitta läng stranden, men nej, det fungerade inte häller.
Så vi gick till ett mindre blåsigt ställe, då stod neo och frustade och kollade på vattnet som om de skulle äta upp honom, snurrade runt, backade in i Fabbe och dummade sig, vart rädd för saden som han hade rört till (den ändrade färg) och var helt koko :P
Som sagt TÖNT!
Fabbe vägrade att gå ner i vattnet, han reste sig och kastede sig lite smått bara för att protestera, så vi gav upp efter ett tag :P
V hoppade lite stockar på väg hem iaf och tog några mysiga travsträckor, så otroligt skönt!

Väl hemma gjorde vi våfflor (de bästa jag någonsin ätit!) och spelade lite Yatzy och kort :P Trötta brudar mån tro!

Sedan visste vi inte vad vi skulle göra, så då tog vi ut Putte och Brasse (xD namnen!)
på en liten tur.
Skrittade ner till vattnet närmare gården och badade med dem, det gick faktiskt riktigt bra, synd att det inte var lite varmare! Jag red iaf barbacka på Putte som är en riktigt kraftig fjording! Han gjorde lite som han själv ville tills jag visat vem som bestämmde, sedan skötte han sig faktiskt riktigt bra!
Fick till en galopp där på ängen också, mys!
Försökte hopa ett litet hinder (*host*upphöjd bom!) men det ville sig inte sa den lata hästen :P
Men det var två riktigt lyckade ridturer!

Så nu sitter jag här, familjen har kollat på HP ikväll med och nu laddar vi för att åka till mormor och morfar imorgon!
Har märk att om jag inte sköter mig och lägger mig i tid så börjar jag blöda näsblod, igen! Det har hänt förr! Inte kul!

Jag vet att Frida tog massa kort idag så ska väl flirta till mig dem så ni får se lite :)
I övrigt så ska jag sova nu innan jag tuppar av!

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar