torsdag 28 juli 2011

Today!

Vaknade tidigt och började målarummet.
Är snart klar med taket också!
Garderoben före:



















Garderoben efter:
























Sedan när vi tröttnade på att måla käkade vi lunch och begav oss till gpk.
Moppen krånglade dock så mamma fick skjutsa oss :P
Ska aldrig skaffa moppe!

Väl på gpk så tog jag, Moa och Lilly ut de hästar vi skulle rida (Dusty, Fallendino och Splash). Tog en skritt tur ut i skogen, underbart härligt roligt! Moa och Lilly bablade i munnen på varann typ hela tiden så prtade vi om lite allt möjligt. Det vara bara så underbart att sitta i sadeln igen på min älskade. Hon skötte sig perfekt denna gången också :)
Tillbaka i stallet skulle vi ut igen. (Vi vart verkligen utnyttjade väl när vi var där! Fast det var ju kul ändå!) Denna gången på Ponto, Hatti och Hillevi. Red Ponto :)
Det var finare väder under den här turen, men jag skulle hjälpa Moa att kratsa hovarna på Hatti så sträkte jag ryggen/ryggskott :(
Så nu har jag fortfarande ont!
Det går ju att skritta men att trava eller galoppera skull nog inte sluta så bra är jag rädd. Får kolla upp det senare!
Men det var mysigt i skogen iaf :)
Kul att vi fick förtroende att rida ut själva också!
Moa fick lite halv panik över det ansvaret (det är ju inte våra hästar) så hon började förklara för mig att vi inte fick göra annat än att skritta xP
Fast det hade jag ju redan fattat, haha, men jag är ju ganska van med det ansvaret ändå.

Sedan hände inget mer :P
Åkte hem, körde iväg Moa på moppen som funkade tillslut!
Så nu ska jag baka ta det lungt u soffan och imorgon åker jag till uppsala och träffar Bea :)

Bye!<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar