torsdag 22 december 2011

Ridskoleryttare!

Sitter här och tänker lite..
Är det så att ridskoleryttare är allmänt efterblivna och mindre kunniga i häst världen? Vad tycker ni?

Jag har träffat flera som tycker att ridskoleryttare är slarviga, rider uselt och är allmänt efter.
Men det är ju inte helt sant eller?
Självklart beror det på vilken ridskola man går/gått på men de flesta säger ju att man ska rida så många olika hästar som möjligt för att bli bra.
Det håller jag helt klart med om!
Är man 15 och har haft en eller två ponnyer i livet så kallar jag inte det för en stor ridkunskap av förra hästar :P
Sedan får man mycket hjälp och support när man rider lektioner.
Men jag tror man lär sig lite mer av att träna regelbundet på en och samma häst.

Som en ridskoleryttare så tycker jag inte alls att vi är mindre kunniga inom häst, men jag kan säga att uppstarten går riktigt långsamt!
När man sedan blir äldre så får man ta mycket ansvar i stallet och hjälpa och utbilda de yngre. Det tycker jag är en stor fördel med att vara på ridskola!

Tja..det är typ jag jag tycker..Kan skriva mer men mitt huvud fungerar inte riktigt just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar