torsdag 29 december 2011

Hoppträning..

Nu har jag duschat och tagit lite fika så nu är jag redo att skriva om hoppträningen!

I boxen syntes det att Dusty var lite trött och irriterad. Sen insåg jag att hon brunstade för hon gnäggade och ville gå till Splash..av alla hästar o.O
Splash är alltså den som hon bråkar med i hagen :P

Till ridningen då..Vi började att värma upp innanför spåret på långtygel och i lättsits.
Sedan galopperade vi och hoppade på volterna.
Det gick faktiskt jättebra!
Det bästa var att formen kom och tryckte på hela tiden. Hon sänkte sig faktiskt fint i galoppen och var på hela tiden. Jätte fin galopp också!
Sen trav hoppade vi en linje, och där direkt kände jag hur hon drog mot väggen. Typ "Så här brukar jag få göra" ungefär..
Då vart jag faktiskt arg för jag hatar sånt! Så då petade jag till henne på ytter bogen och drev på hindret så vi tog det lite konstigt men sen drog hon inte åt väggen mer.
Hoppade en böjd linje sen och den gick också bra!
Sist en oxer som hon verkligen tog tag i och det kändes super bra!
Hon tyckte verkligen att det var skit kul att hoppa idag!
Jossan tyckte att det syntes att jag kommit på knapparna för hon hoppade jätte bra verkligen!
Allra sist hoppade vi en bana med en linje, böjd linje och sist en oxer.
Det som var grejen var att man var tvungen att ändra galoppen hela tiden.
Men det gick super faktiskt!
Första gången låg hindrena runt 80-90 kanske.
Andra gången hade Jossan höjt några av hindrena. Så hoppade allt fram till oxern där tappade jag ena stigbygeln så på det hindret räddade hon mig verkligen!
Fick hoppa den igen och det gick super bra!
Jag uppskattade hindrena att ligga ungefär mellan 90-110 så kom lilly och sa att hon räknat så låg de högsta på 120 och lägsta runt 100 :O kändes inte så högt!
Skrittade av ute i skogen sen och hade lite mysigt!

Idag var verkligen en sån där gång när allt gick super och det var jätte roligt att rida både för henne och för mig! :)
Det bästa med dagens ridning var ändå att jag hade bestämt mig redan på bussen till stallet att jag skulle rida sådär bra som jag bara kan. Och om jag ska vara ärlig så gjorde jag det också!
Hoppdelen gick jätte bra och formen var där och tröck på även om jag inte fik igenom den hela tiden så var den hela tiden där att plocka upp när det fanns uttrymme :)
Så härlig riddag!!

Stannade kvar efter och tittade på andra hoppträningar och passade in det nya tränset :) det passade jätte fint på henne :)

2 kommentarer:

  1. hopptränar du honom det första du gör efter 2 veckors vila? :o

    SvaraRadera