torsdag 1 december 2011

Riddag!

Japp, började dagen med prov i fördjupad ridlära..tror det gick ganska bra ändå :)
Sen hade vi praktisk exteriör koll på lite hästar :) sådär lagom kul, inte direkt svårt men lite knepigt :P
Sen var det ridning då, red Fissur och vi hade banhoppning.
På uppvärmningen tyckte jag att det gick mycket bättre än förrut, men det var ju ganska längesedan jag red honom! Men jag hade lite bättre koll och kunde inverka mer kände jag, det ända som var dåligt var att jag spände mina knän hela hela tiden! Och jag blir så himla irriterad på mig själv då för jag vet om att jag gör det men ändå så blir det så gång på gång >.<
Ja, men jag ska fortsätta jobba på det för jag får ju ont i knäna tillslut!
Men sen skulle vi ju hoppa också, där tycker jag det är svårt att hålla ihop honom för han blir så himla lååång!
Så jag kortar tyglarna och åker fram, rätar på mig så blir tyglarna längre, kortar tyglarna och åker fram -.-'
Men ja..lära korta lädrena lite så kunde jag hålla om bättre så nästa runda vart mycket bättre!

Det var typ allt :P ja, nu ska jag slappa framför tvn ett tag :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar