torsdag 29 december 2011

En fantastisk historia!

Det ni ska få höra nu är 100% sant och 110% helt otroligt!

Det började med att en liten tjej köpte en lott för tjugo kronor där priset var att man kunde vinna en häst.
Och fantastiskt nog så vann hon.
Hon fick då en liten welsh , född 1985, som fick heta Wilhelm.
Den här lilla ponnyn som hon fick för tjugo kronor visade sig vara en riktig talang i hoppning.
Efter några år såldes han till Gävle Ponnyklubb där han har fått en riktigt framgångsrik karriär och bland annat tagit sig till sm flera gånger!
Denna lilla mycket söta och busiga ponny är mycket speciell.
Han är tillexempel en mycket bra rymmare!
Flera gånger har det hänt att han tröttnat på sommarbetet och gått hem istället.
Det var även denna lilla ponny som hjälpte mig att släppa min hopprädsla.
Efter en hopprelaterad olycka slutade jag hoppa nästan helt på kanske ett halvår.
Men jag fastnade för denna lilla charmör och han tog mig säker över alla hinder som kom ivägen och tillslut tyckte jag att det var jätte kul!
Jag kan tacka denna lilla mycket söta ponny för allt som jag är idag!
Och jag kan helt ärligt säga att jag kommer gråta när han lämnar oss!
Nästa år fyller han tjugosju och jag hoppas innerligt att han får några fler år innan hans tid är inne!
Denna lilla ponny kommer finnas i mitt hjärta föralltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar