måndag 12 december 2011

Dagens ridpass!

Yes! Fick äntligen åka till skolan...Nejmen vad är det jag säger!!! :O
Haha..men det var chill idag faktiskt!

Åkte direkt från skolan till stallet.
Fick reda på att jag skulle rda Hatti :P
Ja, för er som inte vet så har jag och Hatti inget glatt förflutet.
När jag skulle rda henne på praktiken så tjurade hon ihop totalt och vägrade gå frammåt. Nästa gång så gick hon inte tio meter utan att bocka minst en gång!
Så ja, jag funderade ju lite :P

Men gjorde iaf i ordninge henne och gick ner, varnade de andra att det kunde bli lite bocksprång här och var :P
Men bestämde mig ändå för att rida så bra jag kunde och kämpa!
Jo minsann!
Började på långa tyglar i skritt och trav så jag fick hitta hennes takt.
Sen tog jag så lite i tyglarna jag bara kunde. Jag vet att när jag har för mycket kontakt så vill hon inte, känslig kvinna det där!
Men det fungerade as bra, bara en bockning :O
Så jobbade vi på stora mittvolten, så skulle vi gå ut varannat varv och göra lite över gngar och krummelutter :)
Fungerade ju bra!
Sen kom galoppen!
Skulle gå ut från mittvolten och fatta galopp, galoppera ett halvt varv och komma tillbaka till mittvolten..
Det fungerade ju, nja..det gick när det gick!
Men sen skulle vi galoppera alla på mittvolten, då vart det kämpa på kan jag lova!
Drev och drev med skänkel, röst och pisk.
Några bock språng klämdes in hä och var men jag kämpade!
Så kom slutet och vi skulle jobba lite självständigt, trava dem långa och låga.
Så fick jag kommentaren från Veise "Hon verkar trivas med dig. Hon liksom svävar fram, jätte fint!"
Tror ni jag vart glad!
Jag som trodde hon hatade mig! :P
Nej, men idag var faktiskt ett riktigt mirakel pass!
Så bra gick det! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar