torsdag 8 december 2011

Pia träning :)

Dressyr träning för Pia Fält idag då :)
Det gick jätte bra tycker jag, i alla fall känns det jätte bra!
Vi började att värma upp lite själva i skritt och trav.
Xamir var jätte studsig i början och tog inte riktigt hela steg. Fattade först inte vad det var men sen efter ett tag fattade jag. Jag höll ihop lite för mycket för att han skulle kunna ta ut stegen, han är ju en ganska känslig häst :)
Vi fick göra lite små och stora serpentiner med övergångar, rida innanför spåret och ställa in och ut, galoppera på åttvolt och lite sånt. Det gick faktiskt väldigt bra!
Jag gillade Pias sätt att iakta oss en stunnd innan hon sa något, som när det var något som jag behövde rätta till så väntade hon ett tag innan hon påpekade det för att se om jag kunde själv och då berömde hon och om inte så sa hon det.
Jag gillade det sättet!

Jag mådde faktiskt mycket bättre i stallet..men kommer nog inte kunna åka till apun imorgon :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar