måndag 12 december 2011

Kadriljträning!

Hade kadrilj träning efter mitt ridpass.
Tjejerna är super duktiga, ingen hade ridit kadrilj innan och ändå sätter de programmet otroligt bra för att vara så tidigt!
Verkligen, om jag hade guldstjärnmor skulle alla få en varsin så duktiga som de är!

Meen, inget got varar förevigt!
När vi skulle gå ut så öppnade jag läktar dörren och gick ner på banan, så släppte jag dörren för tidigt så den smällde.
Hästarna är ju vana men vi hade heder med som inte är så van, så han vart rädd och skrämde magic som skenade iväg.
Bägge tjejerna ramlade av, ena på huvudet och andra på ryggen och tappade andan.
Känns ju inte så bra!
Så kom vi på efter att alla måste ju ha väst på sig ifall något sådannt skulle hända igen, blir bara så irriterad på att vi inte tänkte på det tidigare!!
De var iaf jätte duktiga!

Mitt schema denna vecka:
Måndag: Rida, Kadriljträning
Tisdag: Rida
Onsdag: Kadriljträning
Torsdag: Stilhoppning, Alt Kadriljträning
Fredag: Praktik
Lördag: Stalltjänst, genrep inför lucia show, genrep Kadrilj
Söndag: Lucia Show!

En hel vecka i bara massa stall!! Gtt! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar