fredag 30 december 2011

Mini-km!

Elina red först och värmde upp henne så jag fick sitta upp på en uppvärmd häst :)
Skrittade ett tag innan jag fick rida fram.
Kände att hon var lite stel i sidorna så gjorde lite ökade och minskade volter och flyttade lite i sidled.
Tryckte på galoppen så bakbena skulle komma under ordentligt!
Fick hoppa sen, hoppade ettan och trean (skulle egentligen vara tvåan men jag tog fel hinder :P)
Sen fick jag gå ut och vänta tills jag skulle rida.
Så fick jag komma in.
Hoppade ettan, landade i fel galopp och trodde jag bytte men sen vart det fel i alla fall, hoppade tvåan, landade i fel, bytte sen bytte hon eller jag igen, men aja. Tog trean och sen fyran. Kom till femman och jag kom en halv hundradel efter med eftergiften så bakbena han inte upp så vi petade ner en bom där.
Efter det fick hon lite panik känsla eftersom hon inte vill göra fel. Så vi vinglade mot sista men han balansera upp oss i tid och kom över.
Jag minns inte anridningen mot sista, bara själva avsprånget..
Men jag tyckte att det ändå var en bra runda och Dusty var jätte duktig och hon hoppade verkligen jätte fina språng! :)

Det kommer antagligen bilder/film inom kort :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar