fredag 22 oktober 2010

Älskade Ängel!

Åh, nej! Min fina pärla!<3

Apun var lite katatrof! Allt gick bra i början, mockningen och fodringen. Longerade Torben och Grym sen gick jag och Emelie proenad med dom. När vi skulle rida så hade jag Dusty (Emelie hade Diva) och hon var jätte fin, lyssnade och vart väldigt lös och sökte nedåt, svettig vart hon också :) Hon var inte så villig i galoppen dock för hon har ett skavsår på höger fram så senskydden var ivägen, men jag fattade ju varför så det gjorde inte så mycket. Så jag var nöjd och glad efteråt, men när vi skulle ut så vände jag mig om och skulle stänga dörren och då stod Diva i vägen när Dusty skulle vända så hon fick en rejäl spark rakt på bakhasen. Så det vart ett stort hack och blödde som tusan! Sväld och öm vart hon också :( Sen var Diva bara en decimeter från att träffa mig på låret. Min fina flicka! Och hon ska tävla dressyr imorgon, hon blir säkert stel och lite halt. Så det var bara till att tvätta och sörja och byta senskydd och torka bort svetten, en riktig pyssel dag.

Sen på kvällen, efter att jag fått i mig lite middag så var det handikapp, kalle bet mig i armen, igen. Och Lilly trackade nån stackars assistent från ett samboende, han vill nog inte komma tillbaka men han var ganska snygg ;) Så stannade jag och kollade på hoppningen och åt choklad :) Det gick jätte bra för både Moa och Ebba.

Nu är jag iaf hemma äntligen, efter 13,5 timmar, jag stinker svett, har ont i ryggen, magen, rumpan och fötterna och mitt huvud kliar :P
ska ducha och äta och sova ;)

Godnight!

(Btw, "Peace & Love" det vart bara för mycket ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar