fredag 3 februari 2012

Underbara Pärla!

Hoppningen gick så otroligt bra idag!
vi red fram med lite volter och bogen in.
Sen skulle vi galoppera över bommar på en volt. Först två som låg på medellinjen och sen tre och sen fyra :)
Det gick fint i vänster varv, men i höger behövde hon mycket stöd på yttertygeln och hon sladdade ut jätte lätt så det var lite knixigare..
Men vi fick till något varv i slutet :)
Efter den galoppen lossnade hon jätte bra och formen blev super fin!
Jag är dock inte så van vid att ta i henne så mycket men sanningen är att hon behöver det för att hitta yttertygeln..helst hänger hon ju upp sig lite på vänster :/
Men sen började vi hoppa..allt som allt blev det fem språng..vi hade inte så mycket tid!
Vi hoppade ett hinder med bommar framför och bakom. Först tittade jag inte alls på hindret så vi slog i, nästa var helt okej Dusty tog tag i hindret, nästa var jag inte beredd utan hamnade efter och sista var jätte fint men hon slog i.
Sista hindret var en oxer, Anita höjde upp till ca 1.00-1.05 för mig i slutet så det kändes lite kul :)
Det var helt perfekt! Och Dusty var jätte duktig att skjuta ifrån och ryggen kom med lite också! :)

Det var i alla fall ett riktigt bra pass och jag blev påmind om hur mycket jag faktiskt älskar den här hästen och litar på henne :)
Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar