måndag 6 februari 2012

Skogsmys!!

Det blev en riktigt lyckad och mysig tur i skogen med min fina Pärla idag! :)
Jag bestämde mig för att rida barbacka, fattar inte varför alla går i taket för det! Asså så fort jag säger att kg tänker rida barbacka så blir andra helt chockade, jag menar det är ju jätte mysigt och kul, inte alls läskigt och svårt som alla tror..
Men jag är ju väldigt hemma på Dustys rygg också men ändå!
I alla fall så tänkte jag först bara mulle rida med lite halvlång tygel men ändrade mig och jobbade på lite mer istället :)
Ställde och böjde lite, fick en helt okej form på henne, sen efter lite galopp i skogsmörkret så blev hon ganska så loss och jätte mysig!
Näs vi skulle rida hemåt fick Alfons damp och drog, så drog Dino och Mis efter honom!
Så det var bara jag och Hatti kvar..Dusty ville efter men jag bromsade upp henne så inte Hatti också skulle få panik och dra, vi kom iaf ikapp de andra i ett lungt tempo!
Haha, men det är ingen skogstur utan insidenter!
Sen skrittade vi till prostis och jobbade i lite trav och galopp där i lite djupare snö.
Dusty vart trött men hon jobbade på så himla bra! Hon gick verkligen som en klocka!!
Efter ett tag la jag ner henne och red henne lite lång och låg och sååå himla bra hon gick, höjde ryggen och jobbade!
Kul att känna när man satt barbacka också!
Ja min Pärla var verkligen super idag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar