onsdag 8 februari 2012

Leif träning!

Det var ju hoppspecial idag då!
Fick rida CH igen!
Idag gick det faktiskt bättre än förra gången tycker jag.
Vi började att värma upp med balans lättridning. Red även på volt och jobbade med att flytta hästarna i sidled och få dem helt genomställda..det funkade lite sådär, ställningen var okej men han blev lite förböjd ibland för jag höll inte yttersidan ordentligt och sen flyttade jag honom lite dåligt..
Sen skulle vi galoppera över bommar och ha olika antal språng.
I vänster varv hörde jag bara 6 språng så tog det varje gång men då vart Leif irriterad på mig för det skulle vara 5 språng -.-' men i höger satte jag varje gång både 5, 6 och 7 språng!
sen hoppade vi olika blöjda linger med både bommar och hinder och kombinationer.
Jag tittade lite dåligt på bommarna men de flesta sprången var bra!
I slutet hoppade vi en bana av allt och den sa Leif var idyllisk...ja, det betydde utmärkt tydligen xP
Så då var jag nöjd!
Måste bara fortsätta att jobba med att komma ner på honom!

Lilla hästen..btw så är jag stolt över att kunna komma upp på honom själv!! Han är ändå 180 i manken!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar