onsdag 22 februari 2012

Ramazotti!

Fick rida Ramazotti idag igen för Leif!
Red fram med lite balanslättridning, skänkelvikning och bommar i både trav och galopp.
Fick nyansera traven och galoppen mycket! Men Leif tyckte jag var lite för mesig :P
I galoppen svarade han inte tillräckligt så Jag fick göra halt och fatta galopp, halt, galopp, halt, galopp osv. Det var riktigt sjukt jobbigt!
Så när jag skrittade igen bara blockerades andningen!
Det är inte kul, fick ont i huvudet efter och blir så sjukt trött!
Men fick vila lite sen började vi hoppa.
Hoppade fram på volt och det gick bra!
Sen hoppade vi en serie med kryss, efter den la vi till en böjd linje med en oxer åt höger, sen en böjd linje med kombination till vänster.
Hoppdelen funkade bra, fick rätt galoppsprång och allt så det var skönt!
Jag blev lite ostadig i skänklarna i sprången så de åkte bakåt, fick jobba på det!
På slutet travade jag av och lika som förra veckan gick han fint med en bra låg form!

Är nöjd idag bortsett från astma anfallet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar