onsdag 15 februari 2012

Leif träning!

Först och främst vill jag bara säga att jag inte har sett några kommentarer här sedan typ fyra månader tillbaka för de syns inte så bra på mobilen..så förlåt om jag inte har svarat på lääänge!

Träningen idag var..tja...katastrof kan man säga..men det tyckte inte Lif, men jag tyckte det!
Jag red Ramasotti, senast jag red honom slutade det i astma anfall så jag var ju jätte glad -.-'
Men vi började rida fram, balans lättridning, flyttade lite sidvärtes, nyanerade och lite så. Galopperade på volt över upphöja bommar.
Red utan stigbyglar ett tag och nej, han är inte lätt tt sitta på eller att få reaktioner från! Men kämpade på så gott det gick!

Sen hoppade vi tre hinder på medellinjen som vi skulle lägga volter runt. Det var ite svårt att få runt stora hästen och samtidigt hålla galoppen, så det blev lite knasigt. Fick ta om det då gick det bättre!
Hoppade samma linje några gånger till och från andra hållet. Sen hoppade vi det utan volter.
Sist hoppade vi en liten slinga. Ett hinder på medellinjen som vi hoppade snett, sedan vända vänster och ta en studs och sluta med en oxer.
Där blev allt fel utom hindrens ordning och själva hoppen :P
Jag tog en dålig väg i fel galopp mot studsen och fick fel antal språng till oxern.
Ja..så kan det gå.
Fick ta det igen och då gick det mycket bättre!

Egentligen gick det inte så dåligt för mig med hoppdelen. Det är bara galoppen på honom som inte alls går att ändra!
Sen så på slutet fick vi trava av och lägga ner dem och han blev såå fiiin! Det var nog det som kändes bäst idag! Men så är det väl ibland!
Grejen var att den sista slingan som vi hoppade strulade för typ alla..flera fick ta om det, och om, och om, och om! En ramlade av..ofc på Leifs träning!
På tre gånger så har vi haft sex avramlingar! Inte okej!
Men poängen var att det strulade lite för alla idag..
Men vi kommer igen!

Jag saknar sommaren!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar