fredag 24 februari 2012

Myser!

Poppar pop corn och dricker den lilla glöggen som finns kvar..sorgligt men sant!

Hoppningen gick jätte bra!
Vi började med en oxer i trav två ggr, sen ett räcke i galopp två ggr. Sen ett hinder som man skulle hoppa på ena diagonalen vända runt och hoppa nästa på den andra diagonalen så det nästan såg ut som en volt.
Sist hoppade vi en bana på fem hinder.
Först låg den runt 70-80, sen 80-90. Inte så högt..
Men det gick bra! Jag red lite snäva väga första rundan och glömde ytter tygeln i några svängar. Andra gången satte vi det mycket bättre!
Bara lite slagvig väg till sista hindret så där blev det ett omtramp!

Uppvärmningen gick superbra! Vågar faktiskt säga att hon gick näst intill som en klocka. Det var takten som var lite svår ibland. Formen var jätte mysig!
Bara jag kortade tyglarna så bjöd hon fram i den på en gång så det var super skönt!
Vi red lite volter och skänkelvikningar. I galoppen skulle vi rida korta språng sen långa och korta osv.
De korta gick verkligen super bra! Hon svarade lite dåligt framåt dock. Men det löste vi!
Skulle peta till henne med sålt en gång i traven för hon inte svarade ordentligt, så råkade jag göra det lite för fort så det smällde till när den platta sidan träffade. Så hon hoppade fram i galopp, fy vad jag kände mig hemsk! Men sen svarade hon i alla fall! Haha, lilla plutten!

Hon var verkligen jätte svettig efter, hela halsen, magen, låren, till och med i pannan, hon jobbade ju super bra!
Åh, så bra har hon aldrig gått med sadel förr!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar