torsdag 23 februari 2012

Hoppning på bamse björn!!

På förmiddagen idag hade vi läxförhör i skänkelvikning, genomgång av schvung och sen projekt!
Lunch!
Ridning!

Vi hoppade idag. Jag red Pascal aka. Bamse!
Hade framridning för Molly. Jag var nöjd med den men kunde ha tagit lite mer tag i min ridning känner jag!
Hoppade sen med Frida.
Först fem och halvan. Sen fem och halvan till ett räcke, böjd linje.
Sen likadant så skulle vi vända och hoppa en till linje med en oxer och sen en grind.
Sist satte vi en lite längre slinga där det var fem och halvan, räcke, oxer, grind, fem och halvan, oxer, räcke, oxer.
Första svängarna var typ ingen av hästarna vakna. Så fick jobba lite med att han skulle gå fram verkligen och att jag skulle komma ner i sadeln mer!
Så sista slingan kändes allt jätte bra! Jag kom ner ordentligt, kunde göra halvhalter och vi satte sprången rätt och sådär.
Pascal var helt okej, kanske ingen favorit men ja, okej helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar