onsdag 1 februari 2012

CH!

Japp, det blev lite hoppning på CH :)
Han är ganska kul och lite dryg och lite allt möjligt tycker jag :P
Men vi värmde upp med lite balans lättridning och skänkelvikningar.
Det gick sådär, jag kom inte riktigt ner i sadeln utan spände mig i höften, men jag försökte så det gick ibland.
Sen hoppade vi snedställda hinder och mellan dem skulle vi göra volter.
Sen skulle vi ta samma slinga utan volter. Det var lite knackigt för CH vart rädd för ett rosa plank som var på backen och vatten mattan under hindret och lite så :P
Men över kom vi.
Sen skulle vi ta en studs linje och sen en oxer med fem språng mellan.
Det gick bra!
Han gled lite åt höger och jag märkte det inte direkt så hindrade honom inte häller.

Men den feedback jag fick i slutet var att min hoppsits var näst intill korrekt jag blev bara lite spänd ibland och sen kom jag inte riktigt ner i sadeln eftersom jag spände höften.
Men jag är ändå ganska nöjd även om jag just nu känner att jag suger på allt..
Men det går över hoppas jag!

Nu ska jag äta hamburgare sen röra lite på mig!

Lilla hästen..han är bara 10 cm högre än mig OCH jag kunde sitta upp utan pall!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar