torsdag 2 februari 2012

Day Dream!

Efter lunch var det dags för lite longering.
Jag longerade Fissur en liten stund sen hade jag sitsträning för Paula på honom.
Det gick bra men Fissur blev lite fundersam när jag bad Paula att göra kvarnvingar med armarna..haha.
Fick i alla fall veta att jag gjorde bättre ifrån mig med att longera än förra gången så det var ju bra!

Sen fick vi rida själva, jag red DD igen.
Det är första gången sen på länge som jag är nöjd med hur jag red!
Jag började med lite uppvärmning på fyrkanten och volterna i alla gångarter, lite övergångar och så. Sen gjorde jag lite skänkelvikningar och framdelsvändningar. Det kändes bra!
Tog upp stigbyglarna och trimmade lite på volt också, i galoppen blev jag lite paff att jag kunde följa med så bra och han kändes så bra.
Jätte kul faktiskt!
Så avslutade jag lite lång och låg på volt, då kom Molly också och hjälpte mig med ridningen.
Det kändes skönt att jag kunde vara ganska följsam och rida med honom och inte mot, även om jag spände mig ibland :)

Jo, men idag var jag nöjd!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar