torsdag 20 oktober 2011

Ridning!

Blev Harry idag igen!
Men det gick 1000 gånger bättre idag än förra gången!
Han har ju ingen takt eller rytm och ingen egen balans så hela passet ägnas åt att hitta takten och försöka få honom att slappna av.
Men idag fick jag honom iaf i en ganska bra balans så han inte vinglade runt. Så försökte jag att bara så stadig som möjligt och inte ta för mycket i honom. Han är ju så svår! Så fort man tar i honom åker huvudet upp, om man rör på fingrarna åker det upp. Det ända man får göra är att krama tygeln lite mjukt för om man råkar krama för mycket då åker huvudet upp!
Men som sagt, det fungerade iaf idag!
Fick ingen form men Sofie tyckte inte det gjorde så mycket eftersom han ändå gick i balans och inte stretade emot. Kan helt ärligt säga att han är lite för svår för mig, jag förstår
Mig inte på honom, kanske om jag kunde få rida honom en hel vecka och verkligen få honom att lyssna så..men ja, det kommer väl!
Söt är han iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar