fredag 14 oktober 2011

Fredag!

Praktiken idag gick bra, hade lite jobbigt på vägen dit bara.
Det känns som att jag bara gjorde två saker; mocka och borsta!
Red också en häst som heter Dream. Gick ju bra, det är dock inte samma sak att rida en travare som en ridhäst, man har inte alls samma krav :P

Åkte snabbt hem efter och käkade, nytte kläder och bytte väska innan jag åkte vidare till gpk.
Där satt några tjejer och väntade, så anslöt mig till dem.
Det var ström vbrott i ett av stallen så jag gick runt för att titta vad som var fel och de vågade inte gå där själva, efter det så följde de efter mig som en svans :P
Trevligt :)
Skulle gå och klappa lite på Dusty och då fick hon en hel publik som klappade och gosade med henne. Det tyckte hon om!

Skulle iaf rida sen, Dusty har vila hela den här veckan, det förtjänar hon, så jag red Hobbe idag :)
Hade lite dressyr/lek :)
Det gick bra, fast han var väldigt pigg och rusade på ibland.
Jobbade mycket med att få honom lyhörd och balanserad. Lyckades ganska bra tycker jag.
I galoppen vart han dock väldigt pigg ibland, i slutet fick jag lägga mig på en volt för han bara plöjde fram, men formen var iaf fin :) Hela han är ju så grymt fin tycker jag!
Mot slutet när vi skulle trava av vart han så stressad kändes det som, så ville verkligen få honlom avslappnad innan jag gick upp, men de andra vart så irriterad på mig då, men han vart iaf relativt lugn, så var nöjd ändå!
Rätt så bra pass tycker jag!



















När jag kom hem åkte mamma och köpte en pizza åt mig och jag åt hela! O.O
Brukar orka sådär tre bitar men åt hela! Ganska stolt över mig själv! :)
Ska mysa lite nu och imorgon åker jag till bollnäs :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar