måndag 17 oktober 2011

Dressyr på Ponto!

Japp, det vart ett dressyr pass idag :) kände faktiskt för dressyr så det passade mig perfekt!
Vi hade lite uppvärmning först och Ponto gick ganska bra. Han var lite dryg och tog inte skänkeln på allvar i början.
Fick iaf fram honom i galoppen och efter det var han ganska lösgjord och bra, lite dryg mot skänkeln fortfarande men Anki tyckte jag skulle vara nöjd bara han tog galoppen.
Sen övade vi på framdelsvändningar, det är inte hans bästa sida kan jag lova!
Försökte hålla i ytter tygel, och ställa med inner men tjop hej förböjning!
Men han vart lösgjord och det är väl vad som räknas!
Sist gjorde vi den dära serpentin övningen som jag gillar, Ponto var lite seg i den men han jobbade på bra, fast jag jobbade nog mest!
Sista galoppen ville han inte alls ta så duttade till honom med spöet. Det gillade han inte, så han tog ett riktigt bocksprång rakt upp i luften :P
Tur att jag ändå har lite balans för om jag skulle ha tagit tag i manen så skulle jag falla av för halsen är så kort att jag skulle ha tagit i luften bara :P

Lite bilder på Ponto-plupp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar