onsdag 19 oktober 2011

Hoppspecial!

Ja, det gick väl..bra :P
Kanske inte bästa passet i mitt liv direkt.
Red iaf en häst som heter Ramasotti..fast kallar den för Rizotto för jag glömmer namnet hela tiden!
Uppvärmningen gick sådär, han var lite skumpig men ändå mjuk på nått sätt :P
Men väldigt välriden så han gick verkligen jätte fint, dock väldigt lågt så jag åkte fram mycket.
Men han ignorerade skänkeln mycket, försökte verkligen jobba på det men jag var väl inte tillräckligt hård :P
Iaf så gjorde vi en övning som heter klockan, vilt med fyra bommar sen ut på fyrkanten och hoppa en oxer, sen en studs på tillbaka vägen och in i volten igen.
Här ville han inte ta galopp skänkeln utan sprang på i trav ist, och jag fick jätte jobbigt att åter få balansen och glömde totalt att jag hade ett spöni handen -.-'
Så körde slut mig själv på skänklarna istället, så kände jag att jag började få svårt att andas.
Så skulle vi göra halt och då vart jag helt blockerad, kunde inte alls andas. Så kom en trea fram och Leif och hela köret, blä! Fick iaf vila och ta höger varv sen. Tog bara ett varv där och det satt ganska bra!
Fick iaf vila lite till sen hoppade vi en serie med fem kryss med bommar emellan. Fungerade bra!
Sen travade och skrittade vi av och nu är jag helt slut i huvudet, trött i kroppen och hungrig..
Ska bli skönt att komma hem nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar