lördag 29 oktober 2011

Jag vågar säga att hoppträningen gick super bra!

Hade först handikapp som gick bra.
Sen var det hoppträning. Jag bara önskde att det skulle bli en sån där gång när allt går bra för att bygga upp lite självförtroende igen!
Emmy ( @jjustiinbieberr ) var i stallet med några kompisar och de hjälpte mig fixa pärlan..jätte snällt verkligen!
Började iaf värma upp själva.
Asså uppvärmning för Anita är bra, då lär jag mig nya saker och utvecklas. Men när jag får värma upp själv med ryttarkänsla så tycker jag alltid att hon går lite bättre. Men så är det väl.
Hoppade iaf en linje med oxrar och bommar före och efter. Och vi fick en jätte bra galopp och sprången vart bra!
Hoppade den några gånger åt bägge hållen, sen en böjd linje med samma bommar fast ett räcke och oxer. Den linjen fick vi beröm för vägen och mjuk ridning. Härligt!
Fick fina språng då också!
Sist skulle vi hoppa en upphöjd oxer. Höll den runt 90 bara för att bygga upp självförtroendet.
När jag vända upp mot hindret kom vi lite snett och jag bara tvekade i huvudet. Men drev framåt istället och...ojojoj..vilket språng!
Har inte känt ett sånnt språng på hur länge som hälst!
Hon använde till och med ryggen!!! Man kände bara kraften i bakbena när hon tröck ifrån, och det var inte änns högt!
Men såååå bra det kändes!
Anita blev helt paff!

Ja, det blev verkligen en sån dära gång när allt bara faller på plats och blir bra!

Some times I just can't help falling in love again!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar