tisdag 11 oktober 2011

Dressyr med Fallendino :)

Yes, det vart Fallendino idag :)
Faktiskt riktigt kul, ojojoj...jag håller på att bli dressyrtönt känner jag :P haha!
Tycker dressyr är skit roligt just nu :P

Ialla fall så red jag för Mickaela Viese, kul! Har inte ridit för henne på år och dar så det var roligt! Hon är faktiskt riktigt bra att rida för, gillar hennes sätt att coacha i ridningen!
Vi var 9 stycken av blandade erfarenhet så vi jobbade mycket på volter för att få plats och då kan man ju anpassa sig efter sin egen erfarenhet :)
Men det gick faktiskt väldigt bra!
Han var väldigt pigg ibörjan, tittade på lite allt möjligt. Folk på läktren, jackor, ytterdörren osv :P Så sprang han på fort så jag knappt kunde sitta stilla :P
Fick jobba för att han skulle gå i balans.
Fick iaf till riktigt fina galoppfattningar. Inga "springer så fort jag kan tills jag slår över till galopp" -fattningar
Utan riktigt fina och bra, det är lite svårt på Dino ibland.
Fick jobba med mitt stöd på yttertygeln också för att han skulle kunna ta riktigt stöd på bettet :)
Men när han lugnat ner sig riktigt så vart han riktigt fin och trevlig!
Tycker hans trav är så himla mysig!



















Men Vilma var där och tog lite kort, så får se när jag får dem :)
Väntar även på filmer när jag hoppar från melinda..
Lite drygt att få vänta ibland :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar