onsdag 12 oktober 2011

Hoppning + tjejkväll :)

På hoppspecialen idag fick jag rida Xamir (utalat med ett sch ljud vid x-et) :)
Gick faktiskt riktigt bra tycker jag! Skrittade fram ute och sen red fram på en volt inne. Han verkade väldigt sammarbets villig, fick jobba lite med balansen bara.
Annars gick ha som en klocka hela timmen!
Till och med galoppen satt skitbra!

Galopperade lite bommar och hoppade på volt. Sen hoppade vi en böjdlinje som vi la en volt i mitten och ut på nästa hinder.
Efter det ett hinder över medellinjen och sen en studs-kombination.
Sist lade vi ihop allt till en slinga som vi hoppade med lite olika vägar :)

Det jag störde mig mest på var att Xamit ville gå utåt ställd i kurvorna och det ville inte jag, så drog han åt vänster mycket, men det var ingen katastrof.

Vart dock lite fundersam när jag borstade för han hade ena bakbenet täckt med blåspray o.O
Asså, det var ett skit litet sår, men myyycket blåspray, så var han tjock och lite varm. Men han hade tydligen gått igår och haltade inte så det var inte farligt, men jag var ändå lite orolig.
Skulle nog inte vilja hoppa min häst om den hade sett likadan ut, men jag kan ju knappt bestämma det :/ Gick kanske ner lite under ridningen också, så kan det ju vara..

Red inte för Leif idag, utan för Kine, men tyckte hon var riktigt bra ändå! Fick beröm för min position över hindrena och att jag skulle försöka hålla honom mer åt höger över hindrena :)

Iaf, så åkte jag hem och bytte kläder rekord snabbt för hade planerat att träffa katta på Interpool. Men blev inte så, åkte till kk istället. Där var det kvinnokväll. Typ massa olika sjönhets behandlingar, massage, klippning, manikyr och massa.
Han inte göra så mycket men fick lite massage och klipte topparna :)



























Nu ska jag ta mig en dusch och sen kracha i sängen!
Upp till riding imorgon igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar