måndag 10 oktober 2011

I'm sooooo sorry!!!

Wooo...asså jag är jtte ledssn en jag har varit helt utslagen tills nu!
Jag har inte orkat gå in på bloggen..har inte orkat såmycket alls känns det som :/

Ni får iaf lite snabb uppdate från Norrköping!
Jag fick lära mig att köra traktor, bakca, köra medsläp, bakca med släp och köra med gaffeltruck i fram och lyta vatten dunkar :) Sånt som kan behövas på en hästanläggning :P
Så fick jag lära mig köra terränghjuling. Det var jätte kul faktiskt, lite läskigt ibland när man får instruktioner som "Nu ska du köra upp för den här backen, och du måste stå upp annars välter fyrhjulingen bakåt!" Gulp, säger jag då..men klarade det, haha!

Iaf, sov i stugor och kollade på hopptrningar på kvällen. Det var Skogslotten Ridnlägning vi var på :P
Men vi hade kul iaf!
Prov sista dagen och jag klarade mig så bra som 34/35 poäng så jag hr numera förarbevis för terränghjuling :)
Grymt!

Sen var det fredag kväll, och hoppträning!
Ja, det gick väl okej..
Jag var inte riktigt i synk med henne, allt vart lite spänt och ryckigt..
Hon kändes inte riktigt taggad på att hoppa och jag var väl inte helt vaken i huvudet..
Men hoppade en liten bana som böjade lite ryckigt och dant och slutade grymt!
Sista språnget var helt rätt, sådär som jag vill att hon alltid ska hoppa!
Så var nöjd till slut!


--------------------------------------------------------

Sen var det ju tävling!
Kort och gott så vägrade vi ut oss i bägge klasserna!
Jag vart lite besviken såklart för hon hade gått så otroligt bra på framridningen!

Men så här var det iaf, hon hopade grymt bra på framridningen, tog tag ganska bra i hindrena även fast jag var lite nervös!
Så kom vi in på banan sen. Och det gick verkligen skit bra! Allt fungerade fint, fram tills hinder 6.
Hon snubblade på vägen framför och jag fick inte balans på henne eller fart att kunna hoppa det så där vart det stop. Sen bara tappade hon all lusta. Hon vart säkert lite rädd och dåligt självförtroende så det smittade ju på mig också så där vägrade vi ut oss.
Sen var det ju 90 klassen. Så gick det otroligt bra på framridningen igen, hon hoppade bra, om än liiite tveksamt.
Hade sporrar på mig nu ifall det skulle behövas extra drivning, vilket det gjorde!
Men det första som händer är att hon tittar överallt, är spänd och inte alls redo att hoppa.
Får ingen bra galopp och det slutar med att hon stannade på första. Sen fick jag driva mer för att få henne över, hon tvekade men hoppade ändå. Så två, tre och fyra. Sen på femman tappade jag vägen så fick lägga en volt och efter femman tappade jag inner tygel så då ville hon inte hoppa sexan häller.

Men det jobbigaste var att den känslan att hon tyckde det var kul, den försvann när hon snubblade.
Och tycker inte hon det är kul, tycker inte jag det häller. Men vi kommer tillbaka!

Så på lördag kväll hängde jag på Cross som vanligt, gick och käkade efteråt med Daniel :)
På söndagen var jag till kyrkan och sen sov Carolina hos mig :)

Japp och idag har det varit skola bara..ska rida imorgon och så får vi se vad som händer sen..
Nu ska jag försöka ta mig samman och vila upp mig så jag blir en normal människa igen!

Kommer ett inlägg med bilder från tävlingen snart ;)

1 kommentar: