måndag 14 maj 2012

Uteritt på Ponto!

Yesbox det blev att rida ut idag!
Hade ingen mindre än Ponto :)
Senast jag red honom var i höstas så det är länge sedan!!
Skrittade först en stund, travade, hoppade en stock, bockade lite, klättrade och sen jobbade vi på prostis :)
Började jobba honom lite grann i skogen efter första traven. Stälde lite, böjde lite och sådär.
Han gick ganska hyfsat!
När vi kom till prostis så jobbade jag igenom honom lite bättre i traven och galopperade lite!
Han släppte riktigt fint men var lite stel och var lite lätt i kontakten..skulle vilja ha lite mer i handen på honom men så är det :P
Red volter och gjorde någon framdelsvändning.
La ner honom på slutet och han var verkligen super fin!
Jossan trodde jag brukade rida honom ofta men som sagt senast var i september :P
Men det kändes bra! :)

Nu har jag duschat och det är dags att plugga!
Har laddat upp med ett Big pack bilar som jag knaprar i mig..men vet inte om jag kommer kunna sova sen :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar