onsdag 2 maj 2012

Mår dåligt!

Ja, jag mår inte så bra just nu!
Lite allt möjligt skit i luften just nu så astman retar mig när jag rider -.-'
Dessutom blir mitt mat intag jättekonstigt på onsdagar eftersom det är så konstiga tider osv, så jag har inte tillräckligt med energi för att klara mig på eftermiddagen efter lunch + våren innebär lite järn i min kropp.
Så idag ser jag som om jag åkte bergochdalbana helatiden!
Ett steg och allt snurrar runt! Bokstavligt talat! Det är svårt att gå rakt!
Dock märks det inte så mycket på hästen tydligen! Men men..

Ska i alla fall berätta om passet..
Red Fissur, ute!
Varmt, dammigt, pollen osv, jätte kul! -.-'
Men jag fick fram honom riktigt bra på framridningen, men sen skulle jag ju få tillbaka honom också, det gick sådär :P
Gloppjobbade på volt och ändrade antal språng mellan två bommar. Det gick riktigt hyfsat!
Hoppade sen fram på volter och det gick super bra!
Tog en böjd linje sen, grind - vattenmatta, där skulle det vara språng och det satte vi ganska bra också! :)
Sist var det en trekombination med ett, sen två språng.
Första gången behövde jag förbättra tyngden i stigbygeln, ligga på mer med vänster skänkeln och ha honom mer framför mig.
Andra gången behövdes lite mer vänsterskänkel och sista gången var super!

Bra pass bortsett från det jobbiga omständigheterna!
Men Fissur hoppade i alla fall bra och var duktig! Det är mer mig själv jag behöver jobba på!

Nu far vi vidare till nästa ridpass! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar