fredag 4 maj 2012

Hoppträning!

Skulle egentligen vara hemma från hkn men jag behövdes där så åkte dit i alla fall! :)
Tog med den lagade sadeln också så det var finnemang!

I alla fall så gick hoppningen bra!
Vi red fram inne och jag vågade rida henne ganska mycket från början istället för att små dutta med henne så fick fram henne och böjde henne ordentligt.
Sen kom vi ut och där när jag kunde rida framåt mer så blev hon så sjukt fin!
Både traven och galoppen var jätte bra!
Ökade galoppen några långsidor och jag kände hur bakbenen kom igång och lite små bakut sparkar kom också :)
På hoppdelen så gick det lite fort och Dusty var riktigt taggad så det blev lite för hastigt!
Mina tyglar var också lite blöta + släta så de gled lite när jag försökte hålla ihop :P haha..bortförklaring!
Men det gick alltså för fort!
Lite lugnare blev det mot slutet!
Vi travhoppade först ett kryss, sen en studs kombination :)
Sen skulle vi rida tre hinder i svaga bågar och sen skulle vi rida samma hinder fast rakt så hindren blev sneda.
Allt gick bra men som sagt, för fort!
Jag är i alla fall nöjd och glad att den ordentliga sadeln är tillbaka, vill gärna spy på den andra :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar