måndag 7 maj 2012

Ute dressyr!

Det blev lite dressyr jobb ute idag på Orlanda :)
Hon är så fin men jag behöver verkligen tämja mitt tålamod när jag rider henne!! :)
Första gången på länge som jag är nöjd med hur jag red henne i alla fall!
Stressade inte lika mycket som vanligt och "jagade" inte för att få fram henne häller!
Vi jobbade först med att bara få fran hästarna i lätt sits i trav sedan lättridning och göra lite volter så de blev mjka i sidorna. Redan här kändes hon ganska bra! Lite bekväm och stel i vänster men bra!
Jobbade runt lite och sedan blev det galoppjobb med att göra små volter med bakdelsvändningstänk!
Det gick riktigt bra och hennes bakben kom igång bra!
Fin tjej var hon!
Så jobbade på med allt det ett bra tag. Sedan gjorde vi volter tillbaka i galopp med galoppombyte när vi kom ut på spåret. Vissa gånger satte vi det perfekt och andra gånger blev det lite strul, men är nöjd med dem ändå för hon är ju inte så stark i galoppen än men man kan ju hoppas att det går frammåt! :)
Sist så fick vi lägga ner dem och hon fortsatte att bli finare och finare!
Så ja, jag är väldigt nöjd!
Inga bockningar och kastningar idag utan hon skötte sig och var fin bara helt enkelt! :)
Prinsessan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar